POLYPHONY
STEPHEN LAYTON, DIRIGENT

Gratis inngang. Krever påmelding: info@kirkemusikkfestivalen.no

Festivalen arrangerer åpen prøve og gir studenter og interesserte muligheten til å observere fremragende utøvere i arbeid.
Opplev det verdenskjente engelske koret Polyphony og den fremragende kordirigenten Stephen Layton i arbeid.

polyphony1 (Benjamin Ealovega).jpg

Polyphony ble grunnlagt i 1986 av Stephen Layton og har siden den gang opptrådt jevnlig over hele verden og gjort en rekke kritikerroste og prisvinnende plateinnspillinger på Hyperion. Korets repertoar strekker seg fra barokkens store pasjoner og de store romantiske verker til nyskrevet kormusikk av nålevende komponister. De samarbeider med ensembler og orkestre som Orchestra of the Age of Enlightenment, City of London Sinfonia og Philharmonia Orchestra.Polyphony ble grunnlagt i 1986 av Stephen Layton og har siden den gang opptrådt jevnlig over hele verden og gjort en rekke kritikerroste og prisvinnende plateinnspillinger på Hyperion. Korets repertoar strekker seg fra barokkens store pasjoner og de store romantiske verker til nyskrevet kormusikk av nålevende komponister. De samarbeider med ensembler og orkestre som Orchestra of the Age of Enlightenment, City of London Sinfonia og Philharmonia Orchestra.

Stephen Layton, foto Keith Saunders.jpg

Stephen Layton er en av de mest ettertraktede dirigentene i sin generasjon, særlig innenfor vokalmusikken der han har hatt en stor innflytelse som dirigent. Han er sjefdirigent og kunstnerisk leder for Polyphony samt The Choir of Trinity College Cambridge og Holst Singers. Layton blir jevnlig invitert til å arbeide med verdensledende kor og orkestre som Nederlands Kamerkoor, SWR Vokalensemble, Estonian Philharmonic Chamber Choir, Eric Ericsons Kammarkör, Orchestra of the Age of Enlightenment og London Sinfonietta.
Layton har også vunnet eller blitt nominert til store internasjonale priser som Gramophone Awards, Grammy Awards og Diapason d’Or de l’Année. Layton arbeider tett med samtidskomponister om fremføring av deres verker, og hans mangeårige samarbeid med Arvo Pärt og John Tavener har resultert i en rekke fantastiske konserter og innspillinger.

Stephen Layton er en av de mest ettertraktede dirigentene i sin generasjon, særlig innenfor vokalmusikken der han har hatt en stor innflytelse som dirigent. Han er sjefdirigent og kunstnerisk leder for Polyphony samt The Choir of Trinity College Cambridge og Holst Singers. Layton blir jevnlig invitert til å arbeide med verdensledende kor og orkestre som Nederlands Kamerkoor, SWR Vokalensemble, Estonian Philharmonic Chamber Choir, Eric Ericsons Kammarkör, Orchestra of the Age of Enlightenment og London Sinfonietta. Layton har også vunnet eller blitt nominert til store internasjonale priser som Gramophone Awards, Grammy Awards og Diapason d’Or de l’Année. Layton arbeider tett med samtidskomponister om fremføring av deres verker, og hans mangeårige samarbeid med Arvo Pärt og John Tavener har resultert i en rekke fantastiske konserter og innspillinger.

Earlier Event: March 22
ÅPNINGSKONSERT
Later Event: March 23